مقدمة لفيزياء ألعاب الفيديو باستخدام محرك ألعاب Unity
half-circle
vector

مقدمة لفيزياء ألعاب الفيديو باستخدام محرك ألعاب Unity

أبرز محتويات الدورة

في نهاية هذا المشروع هتكون قادر على التعامل مع Physics بداخل Unity Game Engine باستعمال لغة #C للبرمجة، وهتقدر تتعامل مع 3 أنواع من الـForces بداخل Unity، منهم regular force، explosive force، و torque. المشروع دا لا غنى عنه لأى حد بيتعلم Game Development وحابب يتعرف أكتر عن برمجة الـGame Physics، والمشروع للمبتدئين لأننا هنتعامل مع أول حاجات المفروض نعرفها خالص عن Game Physics. دى من أهم المهارات المطلوبة فى مجال Game Development، والخبرة فيها لا غنى عنها لأى حد بيحاول يدخل المجال. Unity من أكتر الـGame Engines استعمالاً فى السوق، وعليه طلب عالى جداً سواء فى شركات أو كعمل مستقل (Indie Development).

حول مقدم الدورة

Coursera provides access to more than 3000+ courses across a wide variety of subjects in parntership with different universities and organizations.

الطبع بواسطة

  • self
    التعلم الذاتي
  • dueration
    المدة 2 ساعات
  • domain
    الاختصاص التطوير الشخصي
  • subs
    Monthly Subscription Option not available
  • fee
    Buy Now مجاني
  • language
    اللغة العربية